SEEKING MARDHATILLAH

Sunday 15 September 2013

Sahaja Aku mencintaiMu - Ajwad Amal

Assalamualaikum..

Sedikit perkongsian bermanfaat buat kalian. Daripadan Terbitan Tarbiah Rohani Galeri Ilmu Berjudul Sahaja Aku Mencintai-Mu. memaparkan sebuah perjalanan cinta abadi daripada Pencinta Yang Hakiki.

Saya Baru mendapatkan buku ini Walaupun belum menghabiskan segala bait-bait dan coretan penulis, tetapi jalan cerita yang cuba di ketengahkan sangat mudah difahami dan turut menggunakan logik akal selain Hadith-hadith dan Kalamullah untuk orang-orang yang baharu dalam mencintai Allah untuk memahaminya.



Penulis banyak menggunakan kisah-kisah kehidupan sebagai satu contoh samada di sekeliling ataupun kisah Rasulullah dan sahabatnya  untuk pembaca lebih memahami.

Untuk pengisian rohani pada pendapat saya harga sesuatu buku tidak perlu menjadi ukuran kerana Allah telah memberi kita segala nikmat tanpa perlu dibayar walaupun satu sen. Tapi untuk kita mengisi dan mendekatkan diri dengan Allah kita merasa sangat bakhil? Nauzubillah...

"Belum sampaikah masanya untuk mereka beriman, khusyuk mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran Al-Quran? jangan pula mereka seperti orang-orang yang diberikan kitab sebelum mereka. Apabila orang-orang itu melalui masa yang lanjut, hati mereka menjadi keras dan banyak antara mereka adalah golongan yang fasik"
(AL-HADID:16 )

No comments:

Post a Comment