SEEKING MARDHATILLAH

Tuesday 8 April 2014

NIKMATNYA BERCINTA SELEPAS BERNIKAH


Assalamualaikum sahabat yang dirahmati Allah sekalian. Apa khabar iman? harap semuanya sihat dan graf iman kita sehari-hari sentiasa meningkat sedikit demi sedikit dan yang perlu, ISTIQAMAH dalam setiap penghijrahan.

Alhamdulillah sempurna sudah santapan motivasi buat mengisi rohani yang saban hari meruntun buat diri yang bergelar hamba. Saya tertarik dengan buku di atas semasa saya singgah di medan ilmu iaitu kedai buku satu Malaysia di Pudu Raya. Setelah saya menatap sinopsisnya, terus saya tersenyum

Disebabkan saya hanya mendapat luangan waktu rehat bekerja dan juga malam sebelum beradu, jadi buku ini tidak dapat saya habiskan dalam masa yang singkat. Hampir tiga minggu juga menelaah. Bukan hanya bait-bait yang indah si penulis keluarkan, namun juga sirah-sirah Rasulullah menjadi tatapan buat para pembaca. Bagaimana kesopanan Rasulullah, bagaimana cara Rasulullah mendekati isteri dan bagaimana segala adab sebelum mengemudi alam rumah tangga.

Segala cerita Ali b. Abu Talib r.a, Fatimah puteri kesayangan Rasulullah, segalanya kisah percintaan mereka dirungkaikan dan menjadi santapan saya lantas membuatkan diri menjadi hiba dan terharu. Subhanallah.. betapa kisah cinta mereka sangat barokah disisi Allah.

Pada saya tidak rugi mengambil senaskah buku ini buat panduan yang masih belum berkahwin dan mencari barokah Allah. Mudah-mudahan menjadi panduan indahnya bercinta sebelum sebelum bernikah. InshaAllah...

No comments:

Post a Comment