SEEKING MARDHATILLAH

Sunday 13 October 2013

CINTA HIGH CLASS & CINTAKU KERANA AGAMAMU


 Assalamualaikum.....
Novel Motivasi Islamik yang sangat bermanfaat ini saya kira wajar dimiliki oleh remaja, mahasiswa, mahasiswi ataupun yang bakal mendirikan rumah tangga yang sedang memelihara cinta mereka menjadi cinta high Class Di Hadapan Allah. Tidak kurang juga kepada yang sedang memperbaiki diri agar meletakkan cinta berlandaskan Syara' dan yang utama Allah dan Rasul (lebih di tujukan kepada diri saya sendiri)

Hasil karya Dr.farhan Hadi ini amat meresap ke jiwa saya yang pernah khayal dalam dunia percintaan meletakkan Cinta kedalam penjara yang bernokhtahkan kedukaan, kesakitan dan kekecewaan. Setelah itu, Allah memberikan ruang kepada saya untuk terus bernafas dengan cintaNya yang Satu. Di iringi istikharah dan hajat agar cinta yang bakal saya layarkan bersama insan yang telah tertulis, Moga insan itu bakal menjadi imam kepada saya serta menjadi mujahid contoh kepada anak-anakku.

Dalam sedang memperbaikkan diri menjadi muslimah solehah dengan harapan agar Allah menemukan si soleh yang bakal membimbing saya, buku motivasi tarbiah cinta ini amat terkesan dan menjadi kekuatan buat saya selain AlQuran Qarim.

Selain nasihat tentang cinta mengikut syara' buku ini juga dapat memotivasikan saya untuk berdakwah ke jalan Allah serta dapat juga menjadi medium muhasabah corak kehidupan saya seharian dan juga hubungan saya dengan Allah.

Jalan cerita yang menarik membuatkan saya tertarik untuk membaca dan juga sekaligus metarbiah saya menjadi seorang perempuan yang menjaga adab dan maruah dalam setiap tingkahlaku supaya menjadi si solehah yang tinggi nilainya. Ia juga dapat memotivasikan saya agar tidak meletakkan cinta serendah-rendahnya kepada seorang lelaki yang berniat untuk mempersendakan seorang wanita.

Ibn Qayyum berkata;

"Cinta boleh lenyap bersama lenyapnya sebab"

Jadi saya yang sedang memperbaiki diri menjadi hamba yang taat kepada Pencipta, anak yang solehah kepada ibu dan bapa saya, bakal isteri yang solehah kepada mujahid yang taat kepada Allah, bakal ibu yang  sentiasa rindu akan menasihati anak-anak yang sentiasa ingin belajar, berdakwah kepada insaniah dan juga ingin syahid di jalan Allah. Moga dalam process meraih cinta Allah ini, Allah yang Maha Mengetahui akan melebarkan sayap si dia terbang menkhitbahku menjadi suri yang sentiasa berada di sisnya untuk berdakwah dan terus berdakwah ke jalan Allah. Dan yang terbang kepadaku ku berharap agar dia dapat mebimbingku, mendidikku, dengan kesabaran dan penuh rasa kasih sayang agar  diriku dapat mejadi sayapnya yang kuat dikala sayapnya patah dan rebah.

Moga Allah pertemukan kita suatu hari nanti dengan keizinanNya dan dihindari segala dosa dan noda. sebagaimana  kamu percaya yang Allah itu bakal menemukan kita, begitu juga saya. dengan itu, sebelum kita dinikahkan, marilah sama-sama kita memelihara hati ini agar lebih barokah dan mulia di sisi Allah.. In Sha Allah..

Buat kalian sahabat seperjuanganku, buku ini amat bagus untuk kalian meningkatkan harga diri danmeletakkan cinta di tempat yang betul agar lebih barokah dalam setiap langkah. Ikutlah setiap hukum syara' dari Allah sebelum tiba waktu akad dilafazkan. Buat para lelaki, buku ini menagajar anda menjadi seorang muslim yang tidak mepersendakan kaum hawa dan menilai pilihan bakal mujahidah kalian. Kalian mungkin mahu sempurna agamanya, namun sebelum itu sempurnakan agamamu supaya kalian dapat menyempurnakan agamanya dengan membimbingnya ke jalan yang lebih diredhai kelak selepas bernikah. Wallahualam.

"ya Allah jika dia adalah yang terbaik untuk urusan dunia dan akhiratku, satukanlah kami mengejar syurgaMu. Jika dia bukan yang terbaik untuk urusan dunia dan akhiratku, temukan aku dengan mujahid yang terbaik untuk urusan dunia dan akhiratku dan berikan dia mujahidah yang terbaik untuk urusan dunia dan akhiratnya"

No comments:

Post a Comment